METRO zpátky do Prahy!

METRO zpátky do Prahy!

Občas se s vámi podělíme o nějakou tu zajímavou přepravu realizovanou naší společností.

Event zážitkový vlak už za ta léta přepravil, kde co a že se někdy jednalo vskutku o jedinečné a originální přepravy.

Tuhle, která se sice stala již před nějakým tím časem, konkrétně 8.11.2021 vám přiblížíme prostřednictvím následujícího videa.

Představte si, že čekáte na vlak třeba na peroně v takové Olomouci a najednou se vynoří lokomotiva, jež táhne podezřelé známé vagony a vy honem nevíte kam je zařadit. A něco vám říká, sakra tohle vypadá jak pražské metro? Ale tady?

A přesně to se onoho dne stalo.

Kromě jedné zachované ucelené soupravy původního pražského metra z linek A a B, která se dopravním podnikem města Prahy využívá k nostalgickým jízdám, se ještě dochovaly dva vozy. (Ostatní vozy tohoto typu jsou již mnoho let po komplexních modernizací a lze se s nimi nadále setkávat v podzemí Prahy).

U ostatních vozidel, u kterých neproběhla modernizace, došlo k sešrotování, až na dvě výjimky. Tyto vozy byly odkoupeny soukromým subjektem z Ostravska a záměr co s nimi dál, byl z dnešního pohledu dosti vizionářský. K naplnění snů a vizí nakonec nedošlo, a tak po několikaletém postávání v areálu Vítkovic došlo k odkoupení Království železnic z Prahy.

Po přepravě vozů metra z Vítkovic do Mělníka proběhlo v tamním přístavu rozebrání na několik kusů tak, aby bylo jedno vozidlo, respektive jeho část možno přestěhovat do stále expozice Království železnic na pražském Andělu, kde došlo ve vnitřních prostorách k opětovnému složení.

a jen na vysvětlenou, ano, pražské metro má stejný rozchod kolejí, jako naše železnice. Tedy 1435 mm a lze jej za určitých specifických podmínek přepravovat po železnici. Konec konců stejným způsobem se přepravovaly nové jednotky do pražského podzemí, kde je v železniční stanici Praha – Krč, přímé napojení ze železnice do podzemí pražského metra.

Radek Šauer